Vakuutusasiakkaan asiointi

Teemme yhteistyötä kaikkien vakuutusyhtiöiden kanssa.
Sopimuskumppanimme ovat: If, Lähitapiola ja Pohjola Vakuutus.

Näin asioit ja varaat ajan vakuutusasiakkaana

  • Nettiajanvaraus ja puhelinajanvaraus: varaa aika Ortonin nettiajanvarauksesta ja merkitse/kerro varaukseen tieto vakuutusyhtiöstäsi
  • Henkilövakuutuksen voimassaolo tulee todentaa Ortonin ilmoittautumisessa esim. mobiilikortilla
  • Jos ilmoittautuminen ei ole avoinna saatamme pyytää tietoja jälkikäteen

Lääkärin vastaanottokäynnillä vakuutus toimii pääsääntöisesti näin

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa (yksityiset tapaturma-, sairauskulu-, matka- ja lisenssivakuutukset) maksat käynnit ensin itse ja haet korvauksia jälkikäteen vakuutusyhtiöltä.
  • Lakisääteisissä vakuutuksissa (työtapaturma ja liikennevahinko) saatuamme vakuutusyhtiön varmennettua (vakuutustodistus) voimme laskuttaa ensimmäisen käynnin suoraan vakuutusyhtiötä).

Tapaturmissa tulee tehdä vahinkoilmoitus vakuutusyhtiöön

  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa vahingon tai tapaturman sattuessa teet itse vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiöön, jossa kerrot mitä on sattunut. Jokaisella vakuutusyhtiöllä on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on yleensä täytettävissä netissä
  • Työtapaturmissa työnantajan tai esimiehen on tehtävä vakuutusyhtiöön vahinkoilmoitus, jossa selvitetään, mitä on sattunut. Jokaisella vakuutusyhtiöllä on oma vahinkoilmoituslomakkeensa, joka on yleensä täytettävissä netissä.

Hoitojen ja tutkimusten osalta vakuutus toimii yleensä näin

  • Kalliimpiin hoitoihin tai tutkimuksiin (esim. leikkaushoito, MRI-kuvaus) lääkäri pyytää maksusitoumuksen vakuutusyhtiöltä.
  • Kun vakuutusyhtiö myötää maksusitoumuksen, voimme laskuttaa suoraan kalliimmat hoidot ja tutkimukset vakuutusyhtiöltäsi.
  • Vapaaehtoisissa vakuutuksissa voit myös itse pyytää maksusitoumusta vakuutusyhtiöltäsi tutkimukseen tai toimenpiteeseen, jonka lääkäri on määrännyt.